Eigenlijk kan je in Nederland niet om funda heen. Gemiddeld bezoeken 4 miljoen unieke bezoekers 53 miljoen keer de website. En vraag je mensen op straat of in de trein waar ze zoeken voor huizen noemt 93% funda als huizenplatform (spontane naamsbekendheid) en gebruikt 84% funda om een huis te vinden.
Maar wat doe jij nou eigenlijk bij funda?
Funda was op zoek naar een freelancer die kon helpen met het designen van allerlei uitingen. Sinds ik voor funda werk, vragen mensen regelmatig “Maar wat doe je nou eigenlijk bij funda?”. Voor de volgende designwerkzaamheden word ik onder andere ingezet:
Funda staat ook regelmatig op beurzen of evenementen. Daar geven collega’s regelmatig presentaties en dan zorg ik ervoor dat de presentatie in de ‘funda-stijl’ wordt gegoten of ik maak een opzet voor de beursstand en lever het uiteindelijk artwork aan.
Heb je de nieuwe naamsbekendheidcampagne “Ruimte voor Groei” van funda in business voorbij zien komen? Ik maakte de banners werkend in HTML5 en maakte ik de posters, bedankkaartjes, statische social banners. Of als je één van de artikelen leest op funda.nl of fundainbusiness.nl, dan kan het zijn dat ik daar bijpassend beeld (beeldredactie) bij heb gezocht.
Dit zijn slechts een paar voorbeelden van opdrachten die ik als freelance designer voor funda -onder leiding van en in samenwerking met het inhouse creatief team- mag ontwerpen.
“Bij funda bouwen wij al een aantal jaren aan een ervaren en bevlogen inhouse creatief team met ieder een eigen specialisme. Daarnaast werken wij met verschillende freelance makers. Carlien was een geweldige ‘vondst’, ze heeft in de afgelopen jaren voor ons met succes gewerkt aan een flinke variëteit aan opdrachten. Dit was o.a. digitaal werk als HTML5 banners en infographics, DTP werk als brochures en flyers, beeldredactie en nog veel meer. Ze heeft daarmee laten zien dat ze niet alleen enorm veelzijdig is in design, maar ook gedreven met ons samen aan het funda merk bouwt. Carlien bewaart te allen tijde de rust in opdrachten, hectisch of niet. Ze is enorm flexibel, denkt mee, heeft gevoel voor taal en heeft een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Carlien is iemand waar je op kunt bouwen en ik hoop dat we in de toekomst nog geregeld kunnen samenwerken.”
Marga Schouten – van Dijck | Head of Creation & Brand funda