header-overmij

Zet je klant centraal door slim UX-design

Natuurlijk moet je nieuwe website of app er mooi uitzien. Met een sprankelend visueel design dat past bij jouw merk, maak je meteen een goede eerste indruk. Maar minstens zo belangrijk is dat je site een positieve ervaring oplevert voor je bezoekers. Hoe meer je aan hun wensen voldoet, of meer resultaat je gaat halen via je website of app. Daar kan ik je bij helpen met slim UX-design.

Even voorstellen: Carlien, freelance designer

Mijn naam is Carlien Keilholtz en ik werk al 10 jaar als freelance designer. Ik heb veel klanten mogen helpen bij het maken van allerlei soorten communicatie-uitingen. Van illustraties, infographics, rapporten, flyers, brochures, social media posts tot HTML5 banners.

Sinds 2015 richt ik mij steeds meer op UX-design. Als freelance UX-designer ben ik de schakel tussen merk en klant en breng ik ze bij elkaar via technologie. Ik ben een advocaat voor de gebruiker. Als opdrachtgever weet je vaak precies wat je wilt vertellen, maar je klant denkt vooral: “What’s in it for me?” Door dat met elkaar te verbinden, zorg je voor een succesvolle app of website.

“De doordachte ontwerpen en uitgebreide gebruikerstests hebben een grote rol gespeeld in het vernieuwingen van de website.”

Karin Vingerhoets – Dienstcoördinator www.literatuurgeschiedenis.org (Koninklijke Bibliotheek)

Wat doet een freelance ux designer?

Wanneer is het slim om een UX-designer in te schakelen?

  • Als je met je site of app een goede gebruikerservaring wilt bieden, zodat bezoekers vaker je product kopen of met je willen samenwerken. Door te luisteren naar je klant en op basis van die input een ontwerp te maken, zorgt een UX-designer dat je site/app beter aansluit en bereik jij eerder je doelen.
  • Door je klant te betrekken in het proces, wéét je wat werkt en wat niet, en kun je je site of app efficiënt ontwikkelen. Een UX-designer is een onpartijdige schakel, waardoor je waardevolle inzichten krijgt.
  • Heb je een applicatie waar ‘ergens’ iets niet goed gaat? Haken klanten ergens in het proces af en weet je niet wat je daaraan kan doen? Een UX-designer brengt in kaart waar het probleem zit en bedenkt daar mogelijke oplossingen voor. En als je mij inschakelt, kan ik de oplossing bovendien voor je uitwerken (handig hoor, zo’n UX en visual/grafisch designer in één! :)).

Wat levert het je op om een UX-designer in te huren?

Door te testen weet je exact wat werkt en wat niet. Dat levert direct besparingen op, want zo hoeven programmeurs en tekstschrijvers geen onderdelen te maken die later toch niet blijken te werken.

En wat kost het als de klant vragen heeft die nergens op je site beantwoord worden? In het slechtste geval gaan ze dan naar je concurrent. In het beste geval levert het je veel onnodige telefoontjes op. Goed UX-ontwerp voorkomt dit en zorgt daarmee voor minder frustratie bij de gebruiker, en meer klanten voor jou.

Kortom, een UX’er inschakelen is een investering die zichzelf dubbel en dwars terugverdient

Dankzij Carlien is MyEmma getransformeerd naar een Document  Management Systeem. Niet alleen zijn de huidige klanten enorm tevreden met deze grote verandering maar zien nu ook veel meer potentiële klanten veel meer redenen om met MyEmma te gaan werken.

Dave Leeuwerik – CEO MyEmma

Ik word blij van


Facts


  • Geboren op 11-12-1988.
  • Deze datum zit ook verwerkt in mijn logo. Het roze heeft de kleurcode (CMYK): 11, 88, 12, 0.
  • Heeft een bachelor en master of Arts (en studeerde tot 3x toe net niet cum laude af)
  • Werd genomineerd voor de scriptie-innovatieprijs op het HBO
  • Woont middenin het centrum van Groningen
  • Is een fanatieke pubquizer
  • Reist met de trein door heel Nederland (heerlijk… lekker werken of muziek luisteren)

Wil jij een succesvolle app of site?


Denk jij: ik heb ook een site of applicatie die niet helemaal werkt zoals het zou moeten? Of wil je een nieuwe site of app laten ontwikkelen en wil je dat goed aanpakken?

Stuur een mail, ik denk graag met je mee!